Met deze design update is de app nog buurtvriendelijker geworden. Alle dagelijkse dingen die je met Nextdoor kunt doen veranderen niet; wat je wel kunt verwachten als je straks inlogt in je buurt?
- Grotere foto’s in berichten. Laat de eendjes, bloesems en mooie buurtfoto’s maar zien aan de buren!
- Simpelere navigatie. Speciaal ontworpen voor de app, zo mis je ook als je onderweg bent nooit meer belangrijk nieuws uit de buurt.
- Een glimlach als bedankje. Nieuwsgierig? ‘Bedank’ maar gauw een buurman of buurvrouw voor een bericht op Nextdoor.
Benieuwd hoe het nieuwe design van de app tot stand is gekomen? We spraken erover met Maryam Mohit, Director of Product, uit ons team in San Francisco.
Kun je onze Nederlandse leden vertellen wat de belangrijkste reden was voor het nieuwe design van de app?
We wilden buren vooral een nog makkelijkere en visueel aantrekkelijkere ervaring op Nextdoor geven. Bovendien hebben we met deze update alvast de basis gelegd voor toekomstige innovaties van Nextdoor zodat we nieuwe functionaliteiten kunnen blijven ontwikkelen voor onze leden.
Hoe hebben jullie feedback van leden gebruikt tijdens het designproces?
We love user feedback! Tijdens het hele proces hebben we verschillende testen gedaan met zowel onze huidige leden als met buren die nieuw zijn op Nextdoor. Het hele projectteam – van de ontwerpers tot de ontwikkelaars en de projectmanagers – heeft alle feedback uitvoerig doorgenomen en besproken om zo de juiste aanpassingen aan het design te maken. Het is zo waardevol om te zien hoe buren de designs ervaren en direct van hen te horen welke onderdelen duidelijk zijn en waar we nog wat meer tijd en werk in moeten stoppen.
Wat vind jij het mooiste aan de vernieuwde app?
Het hele geheel ziet er nu nog frisser en netter uit! Maar als het om software gaat is het werk eigenlijk nooit helemaal af omdat er altijd nog zoveel nieuwe mogelijkheden zijn om de ervaring van onze leden met Nextdoor te verbeteren. Ik zie er vooral naar uit om te horen hoe mensen het nieuwe design ervaren, van hun feedback te leren en snel verder te blijven verbeteren.
Wat is voor jou persoonlijk het leukst aan het werken bij Nextdoor?
Dat is makkelijk: de mensen! Dan bedoel ik zowel onze leden als alle collega’s. Ik vind het zo mooi om de talloze manieren te zien waarop buren Nextdoor gebruiken om aan hun buurt te bouwen: of het nu gaat om het helpen van buren die dat nodig hebben, buren die bij elkaar komen om lokale problematiek op te lossen of simpelweg om een huisdier terug te vinden. Toen mijn puppy onlangs wegrende in het park, waren het mijn buren die hem via Nextdoor weer bij mij thuis brachten! En omdat Nextdoor zo’n behulpzaam en vriendelijk product is trekt ons bedrijf mensen aan die net zo behulpzaam en vriendelijk zijn. Daarmee is het een hele fijne plek om te werken!
Tot slot, vertel eens over jouw buurt op Nextdoor?
Het mooiste aan mijn buurt vind ik dat er zoveel verschillende type berichten gedeeld worden. Alleen vandaag al zag ik dat er een groep op Nextdoor is gestart voor vrouwen die van bergbeklimmen houden, een uitnodiging voor een schoonmaakactie op het strand, een vraag om kaartjes te ruilen voor de musical ‘Hamilton’ en kwam er een levendige discussie op gang over wat we als bewoners kunnen doen aan woningproblematiek in de buurt.
Het hele team van Nextdoor wenst jullie veel buurtplezier met de vernieuwde app!
*Het vernieuwde Nextdoor is nu in de app beschikbaar. Heb je de app nog niet? Download of update deze nu in de App Store of Play Store en bekijk de nieuwe look.
Mooi gedaan en prima voor ‘n iPhone. Jammer dat ‘t niet zo mooi is op de iPad.
Dankjewel Bert! Voor de iPad is inderdaad nog geen app, helaas. Op de iPad kun je daarom het best de webbrowser gebruiken en naar http://www.nextdoor.nl gaan. Eventueel kun je daarvan een snelkoppeling naar je bureaublad maken waardoor Nextdoor, net als een app, met 1 klik toegankelijk is. Succes en veel buurtplezier!
De app werkt bij mij prima op de Ipad
Weet iemand hoe we buurtpreventieborden kunnen krijgen???
Goedemiddag Wever,
Leuk om te horen dat er interesse in de buurtpreventieborden. Deze geven een goed signaal dat buren in jullie buurt op elkaar letten en een oogje in het zeil houden. De borden zijn o.a. te bestellen op: https://www.pol.nl/dor-buurtpreventie-bord-nextdoor-600×400-mm/nl/product/50113/. Soms is er vanuit een gemeente wijkbudget beschikbaar om dergelijke initiatieven mogelijk te maken. Ik raad je aan eens te informeren bij de gemeente of een buurtcoordinator/buurtmakelaar of jullie buurt daar aanspraak op kan maken. Veel succes!
Zijn er ook van die poppen die aangeven dat er kinderen spelen in de straat
Dag Patrick,
Wij hebben geen specifieke Nextdoor-poppen voor het verkeer, maar Veilig Verkeer Nederland heeft deze wel beschikbaar. Je contact opnemen met Veilig Verkeer Nederland om ze aan te vragen: https://vvn.nl/tips-en-info/veelgestelde-vragen. Een mooie manier om bij te dragen aan een buurt waar kinderen veilig buiten kunnen spelen. Succes!
Google maar eens op buurtpreventie, je moet in je buurt aanmeldingen hebben van een x aantal mensen om dit te kunnen starten. Bij ons hebben een 3tal buren dit geïnitieerd. Daarna kan je je aanmelden eea mbv gemeente en wijkpolitie
Super. Ben ook erg blij met de app
De app op de iPad geeft nu een permanente storing. “Something went wrong.”
Tsja.
Hi Rutger,
Nextdoor heeft op dit moment nog geen speciale app voor de iPad. Het is echter wel mogelijk Nextdoor voor iPhone op de iPad te downloaden en gebruiken, mits je iOS 8 of hoger hebt. Je kunt er hier meer over lezen. Mocht je er verdere vragen over hebben neem dan gerust even contact op met ons team, dat kan via deze link. Succes en veel buurtplezier!
Super app
Ik heb ook geen probleem met de app op de iPad.
Traag……. sinds de grote foto’s duurt het bina halve minuut voordat zo’n plaatje zichtbaar is. En dan zit het bericht ook ‘vast’. Je kunt niet scrollen. Dus dat is irritant. Zeker geen verbetering. En, bij lange discussies moet je helemaal naar beneden scrollen voor het laatste bericht. Kunnen jullie niet het laatste bericht bovenaan zetten, of een keuzeknop maken last first of first first? Zou het een stuk aangenamer maken
Bedankt voor je feedback Berto,
Mogelijk neemt ons support team nog even contact met je op over het laden van de foto’s. We nemen je suggestie om de volgorde van reacties aan te passen zeker mee voor toekomstige updates van de app.
Gewoon op de foto klikken
Ziet er goed uit
Dank je wel team van nextdoor.nl mijn complimenten voor jullie geweldige inzet. Heel mooi gedaan?
Ik kan de android app nextdoor alleen opstarten via het menu apps en niet meer met de snelkoppeling die het altijd deed. Melding: applicatie niet geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik al meerdere dagen na opstart via het menu apps een storing met de melding: Oeps, er ging iets mis. Probeer het later nog eens. Ik kan nog wel mn eigen profiel zien maar verder niets.
Hi Angela,
Dank voor je berichtje. Dit probleem is bij ons bekend en we werken er hard aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Voor sommige mensen helpt het om de app opnieuw te installeren. Hopelijk biedt dat een oplossing. Namens het hele Nextdoor team, excuses voor het ongemak.
Maar nu kan ik ineens geen enkele foto meer zien!!
Hi Astrid,
Dat is vervelend. Ons support team helpt je heel graag verder om te kijken wat er mis gaat en hoe het verholpen kan worden. Kun je een mailtje sturen met het precieze probleem, vanuit welke browser je inlogt en eventueel met een screenshot erbij? Dit kan via: https://help.nextdoor.com/customer/nl/portal/emails/new.
Site is erg goed en overzichtelijk geworden. Prima gedaan.
Bedankt Daan, veel buurtplezier!
Mooi hoor
Bedankt voor het idee. Echt fantastisch! Alleen de app doet het niet altijd goed: bijvoorbeeld: foto’s uploaden 🙁
Hi Tara,
Bedankt voor je enthousiaste reactie! Wat zonde dat het uploaden van foto’s niet lukt, dat hoort niet. Zou je ons support team willen mailen via: https://help.nextdoor.com/customer/nl/portal/emails/new? Zij horen graag wat het probleem is (liefst met screenshots erbij) zodat ze kunnen helpen dit op te lossen. Bedankt alvast!
Vind het erg veel weg hebben van FB. Probeer eens wat nieuws te bedenken
Een prima verfrissende nieuw sesign vind ik dit. Bedankt voor de tijd en energie die jij / jullie er in gestopt hebben 🙂 🙂
Bedankt Hans! Ik zal je compliment ook doorgeven aan ons design team 🙂
Sorry sesign moet uiteraard zijn: design, slordig van mij 🙁 🙁
Ik weet niet hoe het eerst was , maar ik vind het wel mooi zo .
Dat is fijn om te horen Sinus!
Heb mij afgemeld
Hallo Ans,
Helaas, dat is jammer. Ons support team heeft je een bevestiging gestuurd van je afmelding. Als er nog vragen zijn beantwoorden zij die graag.
Groet!
Kitty
Ook namens mij Toplid Klingelsberg Brunssum met 128 leden Chapeau!
Bedankt!
De app werkt prima op mijn iPad.
De App doet het prima op mijn Ipad.Het ziet er allemaal prima uit hoor!
Ik vind het een fantastische app! Zo blijf je op de hoogte van actualiteiten in de buurt en kunnen bewoners elkaar makkelijk benaderen. Superbedankt voor dit mooie initiatief!
Bedankt Judy, leuk om te horen dat jullie er veel aan hebben met de buurt.
Hai Kitty. Ik vind het ook een leuke app. Het vreemde is alleen dat ik e-mailberichten krijg over nieuwe meldingen alleen zijn die meldingen dan al 1 of 2 dagen oud. Ook kan ik soms niet reageren op bepaalde mensen of onderwerpen. Mss moet ik em ook eens opnieuw installeren. Maar verder vind ik het leuk en handig! Groetjes Margit
Dat is mooi om te horen! De app updaten of opnieuw installeren is inderdaad een goed idee. Als dit zich voor blijft doen kun je een mailtje sturen naar ons support team via: https://help.nextdoor.com/customer/nl/portal/emails/new. Als je dan een screenshot mee kan sturen van het probleem, dan kijkt het team even mee waar het mis gaat en hoe ze dat op kunnen lossen. Bedankt!