Nextdoor is vanaf het begin een platform wat draait om vertrouwen. Ons doel bij Nextdoor is om buren overal in staat te stellen om sterkere en veiligere buurten te bouwen. Dit doen we door buren te helpen elkaar te leren kennen met het maken van connecties, op de hoogte te blijven van wat er speelt en elkaar een handje te helpen in het dagelijks leven. Nextdoor is het grootste buurtplatform ter wereld en bedient 245.000 buurten in 10 landen, waarvan bijna 7.000 in Nederland.
Privacy
De privacy van onze leden is en blijft onze hoogste prioriteit. Wij zetten ons elke dag in om de privacy en veiligheid van de informatie van onze leden te beschermen en door middel van ons Privacybeleid en onze Ledenovereenkomst informeren wij onze leden over het gegevensgebruik. Leden zijn verplicht om hun naam en straatnaam te gebruiken; zij kunnen er echter voor kiezen om hun huisnummer niet zichtbaar te maken bij de registratie of op enig moment later via de privacy instellingen in onze app.
Wij verkopen geen persoonlijke gegevens van onze leden
Bij Nextdoor richten we ons op het verbinden van leden met betrouwbare en relevante aanbevelingen en informatie van buren, lokale bedrijven en adverteerders. Dit is een belangrijke manier om Nextdoor nuttig te maken en het helpt leden om dingen voor elkaar te krijgen in het dagelijks leven. We delen of verkopen nooit persoonlijke informatie van onze leden – waaronder naam, telefoonnummer, e-mailadres, adres of buurt – rechtstreeks aan adverteerders. Zoals vermeld in ons Privacybeleid, staan we adverteerders toe om ons te vertellen welk type hyperlokaal publiek het meest zal profiteren van hun goederen en/of diensten, maar voor de duidelijkheid, wij delen nooit de persoonlijke informatie van leden die binnen die beschrijving vallen met adverteerders.
Verificatieproces
Ons verificatieproces – waarbij leden hun echte naam en geverifieerd adres moeten gebruiken vormt een belangrijk onderdeel voor het creëren van vertrouwen en verantwoordelijkheid. Deze eisen zijn specifiek beschreven in onze ledenovereenkomst en als een gebruiker niet voldoet aan deze vereisten dan is dit een schending van onze ledenovereenkomst. Maar geen enkel verificatieproces is perfect en, dit erkennend, streven we er voortdurend naar om ons aanmeldingsproces te verbeteren. Ons data- en vertrouwensteam houdt dagelijks nauwlettend de echtheid van nieuwe aanmeldingen in de gaten om de integriteit van onze buurten te beschermen. We nemen schendingen zeer serieus en als we van een dergelijke situatie kennisnemen onderzoeken we deze en reageren we met gepaste maatregelen. De werkwijze zoals beschreven in de Radar-uitzending is niet langer mogelijk.
Wij geloven in de kracht van lokaal en blijven ons inzetten voor het opbouwen van communities over de hele wereld door buren eenvoudig informatie te laten delen en contact te laten leggen in de echte wereld. Hoewel we voortdurend er naar streven om onze leden zo goed mogelijk van dienst te zijn, weten we dat er altijd meer werk te doen is. We moedigen onze leden aan om hun feedback te delen, zodat we een ervaring kunnen blijven bieden die de privacy van onze leden respecteert, hun persoonlijke informatie beschermt en elke dag het vertrouwen van onze leden verdient. Als leden vragen hebben, ondersteuning nodig hebben of gevallen van misbruik willen melden, kunnen ze altijd contact met ons opnemen via nextdoor.nl/help.
Voor pers vragen kunt u contact opnemen met press@nextdoor.nl
Reactie Gemeente Utrecht:
”De gemeente Utrecht verwijst naar het gebruik van buurtapps omdat het contact tussen buurtgenoten makkelijker en sneller kan worden gelegd door het gebruik van buurtapps en messenger-groepen. Dit kan bijdragen aan een gezamenlijk gedeeld gevoel van nabijheid en veiligheid. Om deze reden maken we mensen attent op het bestaan van deze groepen. Of zij zich aansluiten of zelf een groep te starten en welke app zij daarvoor kiezen of wat zij plaatsen is aan de deelnemers zelf. We blijven de effecten van verschillende veiligheids-apps en platforms monitoren.”
Plaats een reactie