Ons team Product

Tips van Nextdoor Community Support: buren leren kennen

Geschreven door Kitty van Muiswinkel

Drie vragen aan… Danique van Community Support

Het nieuwe jaar is begonnen en veel nieuwe buren melden zich aan bij Nextdoor om hun buurt beter te leren kennen. Hoe pak je dat handig aan? Ik vroeg het aan Danique die dagelijks klaarstaat om mensen te helpen een succes van hun buurt te maken.

Een vraag voor iedereen die zich onlangs heeft aangemeld op Nextdoor, waar kunnen zij nu het best mee beginnen?
Als je je net hebt aangemeld dan kun je natuurlijk het standaard introductiebericht in je buurt plaatsen. Zo weten alle buren op Nextdoor dat ze jou hier kunnen vinden. Je maakt het nog persoonlijker door erbij te vertellen wat jij belangrijk vindt in de buurt en wat je verwacht van de buurtapp. Noem bijvoorbeeld dat je het leuk zou vinden nieuwe mensen te leren kennen omdat je hier nog niet zo lang woont. Of vertel dat je op Nextdoor andere hobbykoks uit de buurt hoopt tegen te komen. Misschien nodigt dat meteen uit voor een nieuw buurtinitiatief!

 Tip: voeg een leuke profielfoto toe!

Vaak kennen we de gezichten in de buurt wel, maar de namen niet. Met een foto leren buurtbewoners je kennen en zwaai je makkelijker gedag als je elkaar tegenkomt op straat. Hier lees je hoe je snel een foto toevoegt.

Welke vraag krijg je nou vaak van nieuwe leden?
Als reactie op de Nieuwjaarsblog kregen wij veel vragen van mensen die ook graag nieuwe buren willen leren kennen, maar niet zo goed wisten hoe ze makkelijk contact kunnen leggen. We hebben bijvoorbeeld een hele handige buurtkaart waar je precies kunt zien wie waar woont. En als diegene een foto heeft toegevoegd, zie je daar meteen het gezicht bij. Je kunt hem of haar dan direct een berichtje sturen, hartstikke makkelijk. Maar je kunt ook kijken onder de knop ‘Buren‘. Daar staat een alfabetische adressenlijst van alle buren op Nextdoor. Je kunt natuurlijk ook een bericht naar de hele buurt plaatsen met een oproepje om eens een kop koffie of een borrel met elkaar te drinken.

Tot slot, een laatste tip?
Voor wie Nextdoor nu op de computer gebruikt heb ik een handige tip: download de app! Dat is handig bij buurtpreventie bijvoorbeeld. Als er dan een Dringende Waarschuwing wordt gestuurd, ben je direct op de hoogte via een notificatie op je telefoon. De app is beschikbaar in de App Store (voor iPhone) en de Google Play Store (voor Android).


Heb je een vraag voor Community Support? We helpen je graag verder via dit contactformulier

 

 

7 Reacties

  • Hoe kunnen we buren betrekken bij deze app als zij zelf geen directe toegang hebben tot internet? Mijn hart gaat uit naar vereenzaamden, om hen meer bij de buurt betrokken te krijgen (en vise versa!).

    • Bedankt voor je mooie reactie Carolien. Nextdoor kan een makkelijke en laagdrempelige gespreksopener zijn voor mensen met behoefte aan meer sociale contacten in de buurt. In Nederland hebben heel veel daarvan gelukkig al toegang tot het internet; al dan niet via een computer of via een smartphone. Nextdoor is op beide plekken bereikbaar (via het web of via de app). Je kunt buren met een kaartje per post uitnodigen voor Nextdoor, dus ook zonder toegang tot internet kunnen mensen op de hoogte gebracht worden van het initiatief. Mogelijk kan er via internet in een bibliotheek, buurthuis, of bij een behulpzame buurman of buurvrouw gebruik gemaakt worden van Nextdoor. Graag deel ik tot slot dit voorbeeld uit Houten ter inspiratie: https://blog.nextdoor.nl/2016/10/13/betrokken-buurtgenoten-knappen-jeu-de-boulesbaan-op/. Hier houden bewoners die actief zijn op Nextdoor de offline buurtinitiatieven voor ouderen op de hoogte van buurtontwikkelingen op Nextdoor middels een flyertje en worden andersom hulpvragen uit de seniorenwoningen verzameld en door een contactpersoon op Nextdoor gezet. Zo versterken de online en offline initiatieven elkaar in de buurt. Veel succes gewenst!

    • Beste Janny,
      Bedankt voor je bericht en gecondoleerd met het verlies van je man.
      We helpen je uiteraard graag verder met jouw vraag. Als je via https://bit.ly/2ZO1W4p doorgeeft om welk account het gaat kijkt een collega van ons support team met je mee.
      Heel veel succes!

  • Hallo. Ik ben er sinds gisteren bij. Alleen ben ik een Amsterdamse en geen inwoonster van smitsveen. Via instellingen al geprobeerd het adres te wijzigen. Maar helaas…

    • Beste Petra, welkom op Nextdoor! Zou je je vraag willen stellen via https://bit.ly/2ZO1W4p? Een collega van ons Support Team kijkt dan graag met je mee. Hopelijk is het probleem dat je ervaart dan snel opgelost en kun je online met jouw buurt in contact komen.
      Succes!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Delen

Deel dit bericht met vrienden

Theme is edited